ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ TMA ΑΘΗΝΩΝ 2021

ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ TMA ΑΘΗΝΩΝ 2021

10/02/2021

[English Version further down]

 

Εξαιρετικά τα νέα από το μέτωπο της αναδιάρθρωσης της ΤΜΑ Αθηνών.

Τελικά η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας οδεύει προς λύση με αλλαγή σε AIRSPACE CLASSIFICATION όπως κάνουν όλα τα προηγμένα κράτη.

 

Χρειάστηκαν 2 χρόνια με συναντήσεις, επιμονή και υπομονή της AOPAHellas και άλλων εμπλεκόμενων "stakeholders", κυρίως από το μέτωπο των σχολών πτητικής εκπαίδευσης, για να πείσουμε τους ιθύνοντες να κάνουν κάτι για τη βελτίωση των συνθηκών στην Τερματική Περιοχή Αθηνών (AthensTMA).

 

Βλ.

Πρόταση AOPA Hellas 2018

https://www.aopa.gr/el/enimerosi/energeies-tis-aora-ellas/939-aopa-ath-tma-proposal-11-2018

Συνάντηση 2019

https://www.aopa.gr/el/enimerosi/energeies-tis-aora-ellas/940-ath-tma-meeting

Πρόταση AOPA Hellas 2021

https://www.aopa.gr/el/enimerosi/energeies-tis-aora-ellas/987-aopa-ath-tma-proposal-02-2021

 

Την Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2021, κατόπιν σχετικής πρόσκλησης, η AOPAHellas είχε συνάντηση με τους (6) υπεύθυνους της AthensTMA για να μας παρουσιάσουν την πρότασή τους που, εκτός απροόπτου, κατατίθεται προς έκδοση στα τέλη Φεβρουαρίου 2021.

Παρόντες από την πλευρά της ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ήταν οι κκ. Κ. Μπίρης από την AOPAHellas, Η. Σοφιανός από SuperiorAirServices και Μ. Σαμπράκος από GlobalAviation.

Τις επόμενες ημέρες έχουν προγραμματιστεί συναντήσεις και με τις υπόλοιπες σχολές που δεν ήταν παρούσες, προς αποφυγή συγχρωτισμού.

 

Δεν θα σας παραθέσουμε το γραφικό που μας παρουσίασαν μιας και είναι "WORKINPROGRESS" και από τη συζήτησή μας δια ζώσης προέκυψαν και κάποιες βελτιώσεις στην πρόταση.

 

Η βασική ιδέα είναι η εξής: GOLFAIRSPACE, αρκετό GOLFAIRSPACE!

 

Στην AthensTMA, όλη η περιοχή ΔΥΤΙΚΑ του άξονα ΜΕΓΑΡΑ - ΑΙΓΙΝΑ (EGN) - ΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΥΔΡΑΣ, αλλάζει από την επιφάνεια μέχρι τα 5.500' και γίνεται ClassGAIRSPACE.

Από τα 5.500' και ΠΑΝΩ θα παραμείνει ως έχει, ClassDAIRSPACE.

Το δυτικό αυτό σκέλος (ClassG) της AthensTMA πέραν των ωρών DayVFR θα αλλάζει πάλι σε ClassDAIRSPACE, όπως είναι η υπόλοιπη AthensTMA.

Ένα μικρό παραλληλόγραμμο δυτικά της ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ περιορίζει το ύψος ClassGAIRSPACE στα 2.000' (αντί 5.500') λόγω Ελευσίνας.

Μέσα στο ClassGAIRSPACE, η AthensTMA εξακολουθεί να είναι RMZ/TMZ (υποχρέωση δυνατότητας VHFComm's & ModeCTransponder) και οι Ελεγκτές δεν θα έχουν την ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ να παρέχουν TrafficInformation σε όλους για όλους. Το μόνο που θα περιμένουν είναι μια επικοινωνία OperationsNormal κάθε μισή ώρα, το έλαχιστο για λόγους SAR.

 

Προσθήκες στα VFRRoutes θα περιλαμβάνουν ένα δύκτιο διαδορμών στο βόρειο σκέλος της CTR του Ελ. Βενιζέλος που να εξυπηρετεί διελέυσεις από το νότιο Ευβοικό κόλπο, περιμετρικά μέχρι και τον Σταυρό Αττικής από 2.500' μέχρι και 1000'.

 

Ένα σημαντικό μέρος της συζήτησης εστίασε και στο γεγονός ότι μιλάμε, μιλάμε ανούσια πολύ, στη συχνότητα, Χειριστές Αεροσκαφών και Ελεγκτές, μέσα στην ΤΜΑ.

Αμφότερες οι πλευρές συμφώνησαν να εξετάσουν μέτρα στο πως να μειωθεί αυτό.

 

Τι σημαίνουν τα παραπάνω ;

 

Η ATZ Μεγάρων από πάνω της και Δυτικά/Νότια (θα) έχει πια ClassGAirspace μέχρι τα 5.500', δηλαδή ΔΕΝ χρειάζεται διαδικασία ATCClearance για είσοδο από την AthensTMA (κάτι που κανονίζει κάθε φορά ο πύργος Μεγάρων τηλεφωνικά χωρίς να το ακούμε) για κάθε VFR πτήση.

Οποιαδήποτε πτήση

A) θα φεύγει σε περιοχές ανατολικά του άξονα που αναφέραμε,

B) θα επιθυμέι να ανέβει άνω των 5.500',

θα χρειάζεται - έγκαιρα - να λαμβάνει ATCClearance για να εισέλθει στην υπόλοιπη ClassDTMA.

 

Η παραπάνω λύση-πρόταση της Προσέγγισης Αθηνών "ξεμπουκώνει" λοιπόν την κατάσταση που υφίσταται μέχρι σήμερα, με τις πολλές εκπαιδευτικές πτήσεις από τα Μέγαρα να δημιουργούν ένα "αδιαχώρητο" στις τηλεφωνικές επικοινωνίες του Πύργου Μεγάρων. Ξεμπουκώνει και στη συχνότητα του ATHTMAInformation που διαχειρίζεται μέχρι σήμερα την VFR κυκλοφορία στην πελώρια αυτή ΤΜΑ.

 

Πρακτικά με μια φράση: θα περιοριστούν κατά πολύ οι επικοινωνίες VHF και τηλεφώνων που καθυστερούν VFR πτήσεις.

 

Η AOPAHellas ευχαριστεί και συγχαίρει για τη συνεισφορά τους την προϊσταμένη της Προσέγγισης Αθηνών, Κα Παπαδάκη και την υπεύθυνη της επιτροπής του συστάθηκε για τον σκοπό της αναδιάρθρωσης της ΤΜΑ, Κα Κοντογιάννη.

 

Για το ΔΣ της AOPAHellas

Πρόεδρος, Κ. Μπίρης

 

Summary in English:

Athens Terminal Area (TMA) is soon to receive improvements regarding VFR traffic in March 2021 if something unexpected does not halt the change.

The western half of the TMA will become Class G airspace up to 5.500' to relieve the hectic comm's resulting in the now all Class D TMA from 1.000' up to FL195. The new Class G portion will still be RMZ & TMZ airspace but the procedures will be simplified since in this portion of airspace there will be no need for entry ATC clearance as it is nowadays. The busy Flight Schools from Megara LGMG who clog the frequency daily will operate more efficiently after the change with less needless delays.

AOPA Hellas thanks the CAA personnel involved in the change.