Από τα Μέγαρα μέχρι το Στράουμπινγκ της Γερμανίας

960 ναυτικά μίλια VFR πάνω από τις Άλπεις με αεροπλάνο Γενικής Αεροπορίας! Δείτε αναλυτικά το flight path, τις ώρες πτήσης, τα κόστη αλλά και εντυπωσιακά στιγμιότυπα από το ταξίδι.


Το Νοέμβριο του 2024 δύο χειριστές, μέλη της AOPA Hellas, προγραμμάτισαν να πετάξουν με ένα αεροσκάφος Socata TB20 σε συνθήκες VFR από την Αθήνα στη Νοτιοανατολική Γερμανία όπου βρίσκεται η "Μέκκα" της Γενικής Αεροπορίας στην Ευρώπη σε ότι αφορά τα όργανα αεροσκαφών, την εγκατάσταση της 'Avionik Straubing'. 

 

 

Ο σχεδιασμός των πτήσεων είχε γίνει από αρχές Νοεμβρίου με το λογισμικό Foreflight με συνεχή παρακολούθηση των καιρικών φαινομένων. Ο αυτόματος πιλότος ήταν εκτός λειτουργίας και όλες οι πτήσεις έγιναν 960νμ "στο χέρι". Η αναχώρηση έγινε μια Παρασκευή αναγκαστικά από το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος LGAV λόγω της παράλογης και παράτυπης απαίτησης Ελληνικών Τελωνειακών αρχών να γίνεται "η έξοδος από /είσοδος προς/ την χώρα" μόνο από "Διεθνείς Αερολιμένες" και ας ήταν όλες οι πτήσεις από κράτος SCHENGEN προς κράτος SCHENGEN.

Δεν χρησιμοποιήθηκε το αεροδρόμιο Άράξου LGRX ως αεροδρόμιο εξόδου μιας και είχε περιορισμένο ωράριο λειτουργίας, δεν είχε καύσιμο AVGAS και θα έκανε τον σχεδιασμό της πτήσης πιο πολύπλοκο σε περίπτωση κάποιας καθυστέρησης (μας). Δεν χρησιμοποιήθηκε το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων γιατί άνοιγε αργότερα εκείνη την ημέρα και δεν είχε AVGAS. Δεν χρησιμοποιήθηκε το Αεροδρόμιο Κέρκυρας για έξοδο διότι η Fraport εκτελούσε εργασίες ασφαλτόστρωσης.

 

 

Το Ελ. Βενιζέλος απ' όπου έγινε η αναχώρησης είναι ένα 24ωρο αεροδρόμιο με όλες τις υπηρεσίες και αυτό παρείχε έναν εφησυχασμό για λιγότερες σκοτούρες από την αρχή της πτήσης. Η επίγεια εξυπηρέτηση από την GOLDAIR ήταν ικανοποιητική. To αεροσκάφος ανεφοδιαστήκε το λίγο καύσιμο που είχε καταναλώσει από τα Μέγαρα για το Ελ.Βενιζέλος για να ξεκινήσει η επόμενη πτήση με το μέγιστο καύσιμο (6.5 ώρες / 900 ν.μίλια) του Socata TB20.

Το πιο δύσκολο κομμάτι της πτήσης ήταν η απόφαση των χειριστών να μην πιουν καφέ πριν τις δύο πρωινές πτήσεις για τη σωστή διαχείριση υγρών...

Συνειδητά οι χειριστές επέλεξαν για ασφάλεια να μην πετάξουν την κοντινότερη διαδρομή, διαγώνια τους ορεινούς όγκους της ΒΔ Ελλάδας, αλλά πέταξαν "Costa-Costa" τον Πατραϊκό κόλπο και το Ιόνιο Πέλαγος μέχρι την Κροατία (Dubrovnik) για το πρώτο σκέλος. Το αεροσκάφος περιείχε βάρκα (Dinghy) 6 ατόμων, σωσίβια, φωτοβολίδες ξηρά τροφή, νερό κλπ. και "πάπια".

 

 

Μετά το δείπνο το βράδυ του Σαββάτου και τη διανυκτέρευση σε ένα AirBnB στην καστροπολιτεία του Dubrovnik που κλείστηκε σε 10 λεπτά από το κινητό, συνέχισαν το επόμενο πρωί της Κυριακής από το Dubrovnik, βόρεια την Αδριατική θάλασσα με ενδιάμεσο σταθμό το Portoroz Σλοβενίας.

 


Σκόπιμα πέρασαν από εκεί διότι το μικρό αυτό αεροδρόμιο Γενικής Αεροπορίας είναι ένα παράδειγμα προς μίμηση του τι σημαίνει Αεροδρόμιο Γενικής Αεροπορίας. Έμειναν έκθαμβοι.

 

 Αφιξη στο Dubrovnik Σάββατο απόγευμα, ανεφοδιασμός AVGAS για τις πτήσεις Κυριακής

 

Πρωί Κυριακής αναχώρηση για Portoroz

 

Μεσημέρι Κυριακής, προσγείωση στο Portoroz 

 

 

 

 

 

Στη συνέχεια το πρωί της Κυριακής η διαδρομή από Dubrovnik πέταξε στα 10.000 πόδια Βορειοανατολικά προς το Linz Αυστρίας με εξωτερική θερμοκρασία 0*C όπου οι ανατολικές Άλπεις είχανε κορυφές στα ~8.000 πόδια. 

 

 

Το αεροσκάφος είχε επαρκές οξυγόνο (με cannulas στη μύτη) για τους δυο χειριστές για όλη τη διαδρομή και είχανε συσκευή οξύμετρου για να επιβεβαιώνουν την επάρκεια οξυγόνου στο αίμα μιας και η πτήση δεν ήταν συμπιεσμένης καμπίνας.

 

 

Μετά το Linz της Αυστρίας, στην Τερματική περιοχή της Λιουμπλιάνα, άρχισε η σταδιακή κάθοδος βορειοδυτικά προς τα πεδινά σύνορα της Γερμανίας.

 

 

 

Μισή ώρα αργότερα όσο η πτήση πέρναγε πάνω από μικρά επαρχιακά αεροδρόμια Γενικής Αεροπορίας, με πολύ κυκλοφορία ελαφρών αεροσκαφών, το γραφικό χωριουδάκι Straubing ήταν πλέον ορατό και η πτήση προσγειώθηκε στο παρακείμενο ομώνυμο αεροδρόμιο.

 

 

Οι χειριστές παρέδωσαν το αεροσκάφος στην 'Avionik Straubing' και αργά απόγευμα Κυριακής πήραν το επαρχιακό τρένο για το Αεροδρόμιο Μονάχου. Με την τελευταία πτήση αερογραμμής από Μόναχο για Ελ. Βενιζέλος οι χειριστές έφτασαν σπίτια τους στην Αθήνα κατά τις 1 τα ξημερώματα Δευτέρας και αργά το πρωί ήταν στα γραφεία τους.

 

 

TOTALS

962 nm - 1.782 km flown

LGAV GOLDAIR GROUND HANDLING 91 Euro (Technical Flight)

LGAV Refuel 204  Euro

LDDU Refuel 505 Euro

 

FLIGHT TIMES

LGMG LGAV  0:35 Hrs

LGAV  LDDU  3:45 Hrs

LDDU  LJPZ  2:03 Hrs

LJPZ  EDMS  2:11 Hrs