Σύγκλιση Επιτροπής Συστήματος Διαχείρισης Ασφαλείας Αερολιμένα της ΜΕΓΑΠ

Στις 02 Οκτωβρίου 2024 πραγματοποιήθηκε η πρώτη σύγκλιση της εν λόγω επιτροπής και συζητήθηκαν σημαντικά θέματα που αφορούν την ασφάλεια (Safety & Security) της μονάδας. Συμμετείχαν οι περισσότεροι (16) από τους φορείς Γενικής Αεροπορίας που δραστηριοποιούνται στο Αεροδρόμιο, μεταξύ των οποίων, και η AOPA Hellas.

Η πρώτη συνεδρίαση έγινε στις εγκαταστάσεις της SUPERIOR AIR στο αεροδρόμιο Μεγάρων (ΜΕΓΑΠ).

Συμμετείχαν οι περισσότεροι (16) από τους φορείς ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ που δραστηριοποιούνται στο Αεροδρόμιο.

Συζητήθηκαν σημαντικά θέματα που αφορούν την ασφάλεια (Safety & Security) της μονάδας.

  • Χρήση της πίσω (νότιας) Περιφερειακής Οδού για οχήματα.
  • BirdStrikes & παρ’ ολίγο BirdStrikesαεροσκαφών με πτηνά κοντά στο διάδρομο.
  • Παροπλισμένα Αεροσκάφη που σαπίζουν στην πίστα και καταλαμβάνουν χρήσιμο χώρο.
  • Σήμανση Apron (διαγραμμίσεις).
  • Ελλιπής νυχτερινός φωτισμός πίστας.
  • Κυκλοφορία οχημάτων εντός πίστας (συμπεριφορά οδηγών, εξωτερικών & basedoperators)
  • Μετάβαση όλων (Χειριστών και Πύργου Ελέγχου) σε χρήση Αγγλικών όσο υπάρχει έστω και ένας που καλεί στα Αγγλικά στη συχνότητα.
  • Διαδικασία άδειας ολιγοήμερης ή αυθημερόν στάθμευσης αεροσκαφών Γενικής Αεροπορίας.
  • Παθογένειες της ασφάλτινης πίστας (ανισοσταθμίες, κίνδυνος πλημύρας )

H AOPA Hellas, δια του προέδρους της, εστίασε στο ότι γινόμαστε διεθνώς ρεζίλι όταν η ΜΕΓΑΠ δηλώνει σε πτήσεις Γενικής Αεροπορίας από Εξωτερικό πως ΔΕΝ υπάρχει θέση να παρκάρουν και εγκρίνεται η στάθμευσή τους μόνο για ολιγόωρη παραμονή (π.χ. για ανεφοδιασμό καυσίμου).

Η AOPA Hellas προάγει τον Αεροπορικό Τουρισμό όπως δημοσιεύτηκε στο υπ’ αριθ. 305 Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ) τεύχος Β’ της 24ης Ιανουαρίου 2023.