Τροποποίηση Διαδικασίας Διαχείρισης Σχεδίων Πτήσης
Αθήνα,13.04.2021
Αρ. Πρωτοκόλλου 02/21
Σύνολο σελίδων 3.
- ΑΟΠΑ ΗΕΛΛΑΣ ΥΠΑΔ9 Πρωτόκολλο
- ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΑΠΟΔΕΚΤΗΣ:
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ AΕΡΟΝΑΥΤΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ AIS
YΠΑ/Δ20
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
ΔΙΟΙΚΗΤΗΥΠΑκ. Γ. Δριτσάκο
ΥΠΔΚΤΗ ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΛΙΑΣ κ. Ζ. Ταμπακίδη
ΓΔΦΠΥΑΝ κ. Κων/να Ανδρικοπούλου
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΝΑΕΡΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (Δ16)
Θέμα : ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΧΕΔΙΩΝ ΠΤΗΣΗΣ
Αξιότιμοι Κοι/Κες
Έχει διαπιστωθεί ότι αναγραφόμενα στο Εγχειρίδιο Αεροναυτικών Πληροφοριών (AIP) αναφορικά με τη διαδικασία κατάθεσης των σχεδίων πτήσης ΑΙΡ ENR 1.10.2 , έρχονται σε αντίθεση με οδηγίες διευθύνσεων της Κεντρικής Υπηρεσίας (ΚΥ) όπως η D16A/4028/766 13.09.12 ή με πρακτικές που εφαρμόζονται σε περιφερειακούς αερολιμένες (για παράδειγμα η Ρόδος ακολουθεί την διαδικασία ENR 1.10.2.1.1.3 ενώ η Μύκονος όχι)
Σχετικοί παράγραφοι του Hellas AIP ENR 1.10 :
1.10.2.1.1.3 The FPL shall be submitted in person by the pilot-in-command or the designated representative of the aircraft operator.
1.10.2.1.1.4 Pilots in command should carry in the aircraft copies of the approved by the competent authorities FPL.
Η πλειονότητα των χειριστών α/φών Γενικής Αεροπορίας στην Ευρώπη αναθέτουν (μέσω κινητού–tablet ή ΡC) τη διαχείριση του FlightPlan σε ειδικευμένα και πιστοποιημένα κέντρα από FAA και EASA (https://www.duat.com/, www.duats.com/, https://www.eurofpl.eu/και άλλα), τα οποία προωθούν FPL και άλλα σήματα (delaymessages, ready, cancel, etc.) μέσω AFTN.
Η ΑΟΡΑ Hellas και η Ελληνική Αεροπορική Ένωση προτείνουμε η κατάθεση των σχεδίων πτήσης α/φών Γ. Α. να γίνεται με τους παρακάτω τρόπους:
α) Τηλεφωνικά σε ένα τηλεφωνικό κέντρο ή διαδικτυακά σε μια ενιαία Ηλεκτρονική Διεύθυνση (e-mail) για τη διαχείριση όλων των Σχεδίων Πτήσης (FPL), όπως σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές χώρες (ένα τηλέφωνο και ένα e-mail για FPL).
β) Αποδοχή FPL από πιστοποιημένες ηλεκτρονικές διευθύνσεις εξωτερικού μέσω AFTNόπως π.χ. https://www.eurofpl.eu/ (υπάρχει σχετική οδηγία Δ16Α/4028/766/13.09.14)
γ) Αποδοχή κατάθεσης Σχεδίων Πτήσης (FPL) σε περιφερειακούς αερολιμένες από Ελεγκτές ΕΚ (ATCO) ή Τηλεπικοινωνιακούς (AFISO), αυτοπροσώπως ή από αντιπρόσωπο, όπως ισχύει σήμερα, όχι όμως υποχρεωτικά.
Ευελπιστούμε ότι η ΥΠΑ, που μεταξύ των βασικών δραστηριοτήτων της είναι η φροντίδα για την ανάπτυξη του αεροπορικού πνεύματος, της ιδιωτικής αεροπορίας και του αεραθλητισμού, και δεδομένου ότι στον στρατηγικό στόχο του παρόχου αεροναυτιλίας (HANSP) αναφέρεται ρητά η βέλτιστη εξυπηρέτηση των αναγκών των χρηστών του εναέριου χώρου, συμπεριλαμβανομένης, φυσικά και της Γ.Α., θα προχωρήσετε στην τροποποίηση της διαδικασίας κατάθεσης σχεδίων πτήσης, όπως αυτή ορίζεται στο Εγχειρίδιο Αεροναυτικών Πληροφοριών AIPENR1.10.2
Είναι φανερό ότι η προτεινόμενη από την ΑΟΡΑ HELLAS και την Ελληνική Αεροπορική Ένωση τροποποίηση στοχεύει στον εκσυγχρονισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών και στην βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της διαδικασίας.
Συγκεκριμένα αποσκοπεί:
- Στην κατάργηση της παρατηρούμενης διαφοροποίησης στον τρόπο διαχείρισης των Σχεδίων Πτήσης (FPL) ανάλογα με τον χρήστη, τον τύπο α/φους ή την μονάδα Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΚ)
- στην απαλλαγή χειριστών από τη διαδικασία να καταθέτουν αυτοπροσώπως τα Σχέδια Πτήσης σε υπηρεσίες Εναέριας Κυκλοφορίας – AeronauticalInformationPublicationGreeceAIPENR
- στη μείωση ή και κατάργηση των εντύπων Σχεδίων Πτήσης (FlightPlan-FPL) και φωτοτυπιών με τη χρήση του Διαδικτύου, και ως εκ τούτου στη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της διαδικασίας
- στη δημιουργία ενός μοναδικού κέντρου παραλαβής Σχεδίων Πτήσης στην Ελλάδα, όπως συμβαίνει στο σύνολο των ευρωπαϊκών χωρών
- στην αυτοματοποίηση της διαδικασίας κατάθεσης Σχεδίων Πτήσης και ως εκ τούτου στην απαλλαγή των «μάχιμων» Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΕΚ) από τη διαδικασία παραλαβής Σχεδίων Πτήσης (FPL) και την συνεπαγόμενη υποχρέωση να ενημερώνονται για διαδρομές, συσκευές (πρακτικά αδύνατον για FPL
- στην αποφυγή εντάσεων μεταξύ Ελεγκτών ΕΚ, Τηλεπικοινωνιακών και χειριστών α/φών
- την μείωση των απαιτουμένων εργατοωρών για τη διαχείριση των Σχεδίων Πτήσης (FPL) και αποδέσμευση υπαλλήλων από τη διαδικασία με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας.
Κατά καιρούς έχουμε λάβει σχόλια από Ελεγκτές ότι σε περίπτωση συμβάντος, υπάρχει δυσκολία στο να ανακτηθούν γρήγορα τα Supplementary Information (Field 19) ενός FPL, γεγονός που δίνει πάτημα για την επιμονή (ελεγκτών) στην κατάθεση FPL εγγράφως και αυτοπροσώπως από τους χειριστές.
Είναι αδιανόητο στην ψηφιακή πια εποχή μας να επιμένουμε σε παρωχημένες διαδικασίες.
Η AOPA Hellas ρώτησε δειγματοληπτικά τον διαχειριστή της πλατφόρμας EuroFPL αν είναι δύσκολο/χρονοβόρο ένας χειριστής ATSU να ανακτήσει τα δεδομένα του Field 19. Η απάντηση ήταν αυτή που περιμέναμε και προφανώς είναι πολύ εύκολο να ανακτηθούν τα δεδομένα πολύ γρήγορα.
Χαρακτηριστικά μας απάντησαν τα παρακάτω στην ερώτησή μας:
We actually have RQP/RQS auto-responders active at our KBLIHAEX origination AFTN address 24/7. So, it is relatively easy, however not all ATSUs may know the mechanism is in-place and available.
For ATSUs that can't accept long-form FPL with Field 19 included, we support incoming RQP (Request flight plan) and RQS (Request supplementary flight plan) messages as described in ICAO Doc 4444 Appendix 3 sections 2.5.1 and 2.5.2
Like most operational messages they'll be in a (RQP or (RQS-ARCID-ADEP1200-ADES-DOF/210101) format (with tolerances for varying punctuation/spaces, and if our system can match it to a tactical filing through EuroFPL, it will respond with the FPL or SPL as appropriate.
Hopefully that helps,
- Derek
EuroFPL Admin
Συνεπώς και τα δεδομένα του Field 19 ανακτώνται άμεσα και ψηφιακά από οποιονδήποτε χειριστή ATSU στο δίκτυο AFTN. Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για υποχρέωση κατάθεσης FPL αποκλειστικά εγγράφως και αυτοπροσώπως.
Σε περίπτωση που προκύψουν ερωτήματα από οποιονδήποτε, είμαστε στη διάθεσή σας για συνεργασία.
Με εκτίμηση,
Για το Για την
ΔΣ ΑΟΡΑ Hellas Ελληνική Αεροπορική Ένωση
Ο πρόεδρος Ο πρόεδρος